Blog

projektowanie opakowań
Czytaj więcej
15.03.2021

Jak zaprojektować dobre opakowanie?

Pierwszym krokiem w projekcie opakowania jest uwzględnienie kilku istotnych rzeczy. Bez tego cały konspekt może okazać się bezużyteczny. Bardzo ważne jest to, dla jakiego produktu będzie dane opakowanie. Po drugie do jakiego grona odbiorców chcemy dotrzeć. Grafika nie powinna być nachalna, powinna cieszyć i przyciągać wzrok. W ostatnim czasie bardzo popularne zrobiły się wszelkie opakowania biodegradowalne. Jest to bardzo ważny aspekt ze względu na dbanie o środowisko.

Jak zabrać się za projekt opakowania? 

Przede wszystkim powinniśmy zacząć od briefu z klientem lub producentem. Brief jest to wywiad, rozmowa z osobą, która zleca nam projekt. Powinniśmy dowiedzieć się czego oczekuje ta osoba i jakie ma wymagania. Tutaj ważne będzie zebranie wszelkich informacji na temat: produktu, osób, do których ma być skierowany projekt, kolorystyki, struktury, materiałów, a nawet sposobu otwierania. Wiele rzeczy ma ogromne znaczenie przy pierwszych rozmowach dotyczących projektu. Istotne jest, żeby oprócz wpasowania się pod pewną grupę odbiorców, opakowanie pasowało do designu firmy i podobało się jej kadrze. Jest to jednak rzecz, która będzie prezentować ich produkt i będzie do niej przypisana. Opakowanie jest od razu kojarzone z produktem, więc taki projekt ma ogromne znaczenie i warto dowiedzieć się wszystkich istotnych informacji na samym początku w celu uniknięcia nieporozumień. 

Projekt graficzny

Projekt graficzny to pierwsza rzecz, którą widzimy patrząc na opakowanie. Jest on na tyle istotny, że to dzięki niemu klient zwróci uwagę na produkt. Musi on zainteresować i spodobać się od pierwszego wejrzenia. Projektant ma za zadanie zwizualizować komunikację pomiędzy producentem a konsumentem. Od projektu zależy też to, czy przekaże on istotne informacje na temat danego produktu. Będzie on również identyfikować się z tą rzeczą. Opakowanie powinno przykuć uwagę klienta w sklepie, a dodatkowo być funkcjonalne. Rozwój działalności e - commerce sprawia, że coraz trudniej wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć do siebie pożądanych klientów. Dlatego tak ważny jest projekt graficzny. 

Dlaczego opakowania są takie ważne?

Nie liczy się wygląd, lecz wnętrze. W wielu przypadkach jest to prawdziwe stwierdzenie, jednak nie jeśli chodzi o opakowania. Opakowanie jest pierwszą rzeczą, którą widzimy biorąc do ręki produkt. Jest ono wizytówką towaru i ma ogromny wpływ na zainteresowanie klienta. Dużo osób wybiera artykuły, które wizualnie wyglądają lepiej od innych, czymś się wyróżniają lub są bardziej przyciągające wzrok. Zazwyczaj nie czytamy wszelkich etykiet i opisów produktów. Większość z nas jest wzrokowcami i od tego czy kupimy dany produkt, zależy jego szata graficzna. Robiąc zakupy przez internet nie wiemy w jaki sposób producent je zapakuje. Dobrym pomysłem będzie bezpośredni komunikat do klienta. Dodawanie tekstów na pudełka i opakowania, które są kierowane do osoby kupującej są zaskakujące i sprawiają radość. Taki klient na pewno doceni to i chętniej dokona kolejnych zakupów wiedząc, że producent nie jest wobec niego obojętny. 

Materiały wykorzystywane do wytwarzania opakowań 

Najczęściej używanymi materiałami do wyrobu opakowań są proste i tanie sposoby. Najbardziej popularnym jest oczywiście karton. Można go wykorzystać na wiele różnych sposobów, a dzięki jego uniwersalności sprawdzi się w wielu projektach. Karton, czyli tektura falista, jest wykorzystywana w różnych branżach na przykład: kosmetycznej, biżuteryjnej, odzieżowej. Takie opakowania są trwałe i mają konkurencyjną cenę. Karton powstaje ze stworzonej wcześniej drzewnej masy. Do tego są wykorzystywane drzewa na specjalnych leśnych terenach lub tektura z recyklingu. Oprócz wytrzymałości i lekkości zaletą jest także ogromna możliwość druku i farbowania tego materiału. 

Tektura jest jednym z biodegradowalnych materiałów. W obecnych czasach jest to niezwykle istotne. Dla niektórych firm i producentów jest to priorytet. Jednak trzeba pamiętać o tym, że tego typu opakowania będą droższe. Są to materiały pochodzenia roślinnego, które szybko się rozkładają i są przyjazne dla środowiska. Przykładem takich surowców są: włókna kukurydziane, włókna jutowe czy papier. Konsumenci coraz chętniej sięgają po produkty firm, które zwracają uwagę na takie rzeczy. Niestety najbardziej popularnym i najtańszym rozwiązaniem są opakowania z plastiku. Znajduje się w każdej możliwej branży. Jego popularność polega na niskich kosztach produkcji i dystrybucji. Plastik jest także bardzo elastyczny, dzięki czemu można z niego stworzyć dowolne kształty co jest plusem. Jest on jednak ogromnym problemem jeśli chodzi o środowisko i ekologię. Szkło jest również dosyć popularnym materiałem. Jest używane przede wszystkim do produkcji butelek i nie jest biodegradowalne. Za to nadaje się do prostego i szybkiego recyklingu. Może sprawiać problem podczas wysyłki ze względu na swoją wagę. W przeciwieństwie do szkła, aluminium jest jednym z lżejszych surowców. Używa się go praktycznie jedynie do produkcji puszek. Podsumowując, dobry projekt opakowania powinien przede wszystkim być dobrze zaprojektowany graficznie. Powinien przyciągać wzrok i zainteresować klienta. Warto zwrócić uwagę również na to z jakich materiałów będzie wykonane opakowanie, bo to także może wpłynąć na grono odbiorców. 

projektowanie stron www
Czytaj więcej
12.02.2021

Czym jest responsywna strona i czy jest potrzebna Twojej firmie

Korzystamy z Internetu na potęgę. Komunikujemy się z klientami za pomocą mediów społecznościowych. Tam stawiamy na dobrą reklamę. Inwestujemy w strony internetowe, w pozycjonowanie, w marketing. Jeśli dziś chcemy mieć klientów, chcemy się rozwijać i budować swoją markę - musimy tam istnieć i działać. Internet wybierają osoby prywatne i ludzie ze świata biznesu. Korzystamy z różnorodnych urządzeń mobilnych, robimy zakupy w sklepach online, wyszukujemy różnorodnych informacji. W tym artykule nie będziemy zajmować się kwestią istnienia w sieci, ale skupimy się na rzeczy, która odgrywa bardzo ważną rolę - na responsywnych stronach. Czym one są? Czy faktycznie powinniśmy w nie inwestować? Jakie jest ich założenie?

Responsywna strona- czyli co to takiego?

Chcąc odpowiedzieć na to pytanie najprościej, jak tylko się da, responsywna strona jest to witryna, która jest w pełni dostosowana do rozmiaru wyświetlacza urządzenia, z którego korzystamy, aby ją otworzyć. Dawniej większość z nas korzystała z komputerów stacjonarnych. Dana strona internetowa nie musiała więc być odpowiednio dopasowywana do urządzenia, bo na tym jednym sprzęcie prezentowała się tak, jak chciał klient. Dziś świat poszedł do przodu, a my korzystamy przede wszystkim ze smartfonów, z tabletów, laptopów czy notebooków. Wiadomo, iż w każdym urządzeniu ten rozmiar jest zupełnie inny, dlatego też usługi firm w tym zakresie odgrywają bardzo ważną rolę. Responsywna strona www to możliwość oglądania jej z każdego urządzenia o dowolnej wielkości ekranu, bez jej zniekształcenia czy bez możliwości odtworzenia określonych informacji. Bardzo często korzystaliśmy z danej strony internetowej w laptopie, a otwierając ją na smartfonie, już po chwili z tego zrezygnowaliśmy. Dlaczego? Bo strona nie była responsywna, a więc nie była ona dopasowana do danej wielkości wyświetlacza. Brak możliwości zobaczenia tabel w całości, oddalanie i przybliżanie się treści, ucięte informacje, brak ładu i składu. W zamian za to, totalny chaos i harmider. W dobie tak wielu urządzeń, jakie oferuje nam rynek, responsywna strona stanowi idealny wybór absolutnie dla wszystkich klientów. 

Skąd określenie responsywna strona?

Jak niemal wszystkie określenia związane z branżą IT, tak również i to pochodzi z języka angielskiego. Słowo to odnosi się do wyrażenia Responsive Web Design - RWD, a więc projektowanie stron internetowych, które są dopasowane bezpośrednio pod wyświetlacze, na których użytkownik chce je otworzyć. Strona responsywna ma więc ogromne znaczenie w dobie XXI wieku, gdzie niemal każdy z nas korzysta z różnego rodzaju sprzętów mobilnych. Taka strona jest bardzo elastyczna, dopasowująca się do danych rozwiązań, całkowicie warta wyboru przez wszystkich użytkowników, bez względu na to, czy ci korzystają z smartfona, tabletu czy może laptopa. 

Jakie zalety daje responsywność stron?

Choć nie ma określonych wymogów, jeśli w grę wchodzi konieczność wyboru stron responsywnych, to jednak te dopasowywane do wyświetlaczy urządzeń mają zdecydowanie mniejszy współczynnik odrzuceń. Z czego to wynika? Z komfortu użytkowania takich właśnie witryn. Skoro klient może wchodzić na daną stronę, to chce mieć do niej jak najlepszy dostęp. Gdy coś mu przeszkadza, szuka innej witryny. Czy jednak taka responsywna strona to jedyna zaleta wyboru tego rozwiązania? Oczywiście, że nie. 

Bardzo dużą korzyścią takiego rozwiązania jest wysoka pozycja w wyszukiwarkach. Każdy z pewnością wie, że założenie strony www to nie jedyne zadanie, by być widocznym w świeci. Konieczne jest pozycjonowanie stron www, jakie oferują firmy pozycjonerskie. Składa się na nie bardzo dużo zadań. Jeśli strona jest responsywna, automatycznie strony takie promowane są przez wyszukiwarkę Google i mogą one uzyskać dużo wyższą pozycję. Nie sposób także nie zwrócić uwagi na krótszy czas ładowania strony. Te posiadają zazwyczaj grafikę o dużo mniejszej rozdzielczości, co sprawia, że otwierając ją z tabletu czy ze smartfona, ładuje się ona w zdecydowanie krótszym czasie, niż ta, która tą responsywną stroną nie jest. I oczywiście na koniec, istotne znaczenie ma także zdecydowanie większa liczba użytkowników, która witrynę odwiedza. Skoro bowiem zapewnia ona komfort użytkownikom, jest wygodna w poruszaniu się po niej, to klient chętnie na nią wchodzi i z niej korzysta. Jeżeli współczynnik odrzuceń ma się zmniejszyć, na pewno warto w taką właśnie funkcję zainwestować.

Kluczowe znaczenie bez wątpienia ma wybór firmy, która tego typu usługi świadczy. Wiadomo, iż jedna nie zaoferuje tego samego co druga, a współpraca w każdym przypadku może wyglądać nieco inaczej. Warto więc najpierw sprawdzić oferty kilku firm, porównać je, zestawić ze sobą, aż w końcu zdecydować się na takie rozwiązanie, które będzie i dobre pod względem jakości i opłacalne, jeśli w grę wchodzą finanse. To stanowi kluczowe znaczenie. 

brief tworzenie strony
Czytaj więcej
15.01.2021

Co to jest brief i do czego służy?

W dzisiejszych czasach, w świecie internetu i mediów społecznościowych, współpraca firm z agencjami reklamowymi ma ogromne znaczenie dla losów danego przedsiębiorstwa na rynku. To właśnie agencje zajmują się profesjonalnym marketingiem firm, dbają o odpowiednią kampanię reklamową, stawiają na skuteczną formę promocji konkretnego produktu. Aby jednak można było rozpocząć współpracę, niezbędny jest wywiad z klientem, tak, aby agencja reklamowa wiedziała, czego ten żąda, jakie ma oczekiwania i na czym mu zależy. Wywiad taki określamy słowem brief i o nim właśnie będzie ten artykuł.

Co to jest brief?

Brief jest to forma wywiadu agencji reklamowej z klientem, dzięki której firma tworząca marketing i reklamę dla danej firmy poznaje potrzeby, oczekiwania i wymagania klienta. Może on przyjąć różną formę, począwszy od sporządzenia notatek, po wypełnienie odpowiedniej ankiety. Brief powinien być zestawem informacji na temat konkretnych produktów, realizowanej kampanii,  jak również i samej marki. Taka forma zebranych w jednym miejscu informacji jest bardzo pomocna przy planowaniu różnego rodzaju działań związanych z reklamą i marketingiem firmy. Wiadomo bowiem, że każda działalność jest inna, dla każdej tworzona jest inna reklama i wokół każdej należy wykonać zupełnie inne działania. Nie ma więc jednego schematu postępowania dla agencji reklamowej, by współpraca z klientem mogła przynieść zamierzone efekty. Tutaj potrzeba przede wszystkim indywidualnego podejścia do sprawy, a jest to możliwe tylko wtedy, gdy agencja pozna potrzeby swojego klienta. Brief jest swego rodzaju punktem wyjścia w rozpoczęciu współpracy z klientem. Na jego podstawie ten planuje, projektuje, jak również i tworzy różnego rodzaju rozwiązania. 

Brief - czyli czego on tak naprawdę dotyczy?

Brief związany jest z różnego rodzaju akcjami, jak również i kampaniami obejmującymi marketingowe działanie danego przedsiębiorstwa. Oczywiście w zależności od tego, jak duża jest firma, takie też w danym kierunku mogą być podjęte działania. Wiadomo przecież, iż w każdym przypadku budżet firmy jest inny i każda też może sobie pozwolić na mniej lub bardziej zaawansowane działania ze strony agencji reklamowej. Brief może obejmować więc działania związane z reklamą w internecie, ale także w telewizji, w radiu czy na plakatach reklamowych. Może dotyczyć produkcji ulotek reklamowych, tworzenia wizytówek, projektowania i wykonywania stron internetowych dla klientów. Czasami jest to jednorazowe działanie nastawione na konkretny produkt lub usługę, czasami jest to stała współpraca, w której agencja działa na życzenie klienta i wciąż stara się daną markę promować jeszcze mocniej i jeszcze bardziej. 

Brief i jego rodzaje

Brief może przyjąć różną formę i wielkość, w zależności od działania, jakie ma objąć dana praca. U jednych chodzi o typową kampanię reklamową, u innych o działania promocyjne, u jeszcze innych o czysty marketing. Działania takie mogą odnieść się i do produktów i do usług. Ten rodzaj briefu nazywany jest wówczas jako kliencki lub agencyjny. Innymi jest brief strategiczny czy na przykład mediowy. Bardzo dużą popularnością cieszy się także brief kreatywny, który to służy do tworzenia ciekawych materiałów reklamowych i oryginalnych kampanii, będąc wewnętrznym narzędzie danej agencji reklamowej. Inaczej będzie wyglądał brief, gdy ma być stworzona dla klienta strona internetowa, a inaczej, gdy chodzi o promocję produktu w formie billboardów. 

Dlaczego brief odgrywa tak ważną rolę?

Skąd agencja marketingowa miałaby wiedzieć, czego oczekuje klient, jakie ma oczekiwania i do czego chce dążyć? Jak ma ona zaspokoić jego potrzeby, bez poznania wymagań względem określonych działań? Tylko i wyłącznie poprzez brief jest to wszystko możliwe, a co więcej - rozwiązanie takie pozwala dodatkowo zaoszczędzić czas i ułatwić kontakt z klientem. W działaniach reklamowych nie chodzi o to, by próbować zrozumieć klienta, aby by go poznać i te jego potrzeby w pełni znać. Zawarte w briefie informacje dają możliwość poznania przez agencję danej firmy, sposobu jej funkcjonowania, zaznajomienia się z  produktami i usługami w pełni. Dobry brief daje możliwość przygotowania, jak również i zrealizowania dobrej kampani marketingowej. 

Im lepiej dany brief zostanie wypełniony, tym bardziej profesjonalnie agencja reklamowa będzie mogła podejść do swojego klienta. W takim briefie powinny znaleźć się dane firmy i jej opis. Wszelkie informacje na temat produktów i usług, cele marketingowe i zasięg całej kampanii. Profesjonalna agencja prosi także o określenie, jaki jest pożądany wizerunek marki, jaki firma ma budżet na planowaną akcję i w takim czasie agencja ma dane zadanie wykonać. Duża ilość informacji to możliwość jeszcze bardziej szczegółowego i dokładnego działania ze strony agencji. Jeśli brief zostanie dobrze przygotowany, cała kampania czy konkretny projekt na pewno pozwoli uzyskać firmie zamierzony efekt i pożądane efekty. 

księga znaku agencja
Czytaj więcej
21.12.2020

Księga znaku - czy jest potrzebna?

Każda firma związana z reklamą, marketingiem i promocją, a do tego projektowaniem wie, jakie znaczenie dla konkretnych projektów ma księga znaków. Czym ona jest? To instrukcja obsługi logo, która to stworzona jest przez autora po to, aby ułatwić prawidłowe jego używanie przez inne osoby. O tym wszystkim jednak dokładniej poniżej. Postaramy się szczegółowo napisać, w jakim celu taka księga znaku jest tworzona i czy faktycznie jest ona tak potrzebna.

 

Stworzenie logo i księgi znaków

Logo dla danej firmy odgrywa niezwykle ważną rolę. Jest znakiem rozpoznawczym dla przedsiębiorstwa, jest reprezentowaniem danej marki i budowaniem jej wizerunku w sieci. Stworzenie loga nie jest wcale tak łatwym zadaniem, jakby mogło się wydawać, mimo że na pierwszy rzut oka patrzymy i wydaje nam się, że to zupełnie nic wielkiego. Niewielkich rozmiarów kółeczko, a w nim kilka liter czy mało wymagająca grafika. To faktycznie jest takie trudne? Jest na pewno pracochłonne pod względem pomysłu. Należy określić ściśle konkretne parametry, dobrać stosowną kolorystykę i topografię, zwrócić uwagę na pole ochronne czy na proporcje. Każdy element i najdrobniejszy nawet detal oraz szczegół, mają tutaj bardzo duże znaczenie. W końcu jednak pomysł wykonany w postaci logo, klient zaakceptował. Czy to wszystko? Wydawać by się mogło, że tak, jednak to nie koniec działań, jakie dana agencja reklamowa musi wykonać. Okazuje się bowiem, że tak samo jak ważne jest stworzenie logo, tak również i istotne jest opracowanie księgi znaku. To naturalna kontynuacja działań w przypadku realizacji prac związanych z tworzeniem logo. 

Księga znaku jest swego rodzaju instrukcją tworzenia logo. Prace nad taką księgą wymagają odpowiedniego nakładu czasu i pracy. Należy tutaj postawić na pełną precyzję, na niezwykłą dokładność, a do tego i pełen profesjonalizm. Im dłuższe dana firma posiada w tym zakresie doświadczenie i im większą ma wiedzę, tym na pewno będzie w stanie to zadanie wykonać szybko i dokładnie.

 

Z czego składa się się księga znaków?

Każda księga znaków składa się z poszczególnych elementów, które razem tworzą odpowiednią całość. Co więc wchodzi w jej skład? Będzie to na pewno geneza powstawania logo, jak również i podstawowa wersja znaku oraz jej alternatywne propozycje. Kluczowe znaczenie ma także sama konstrukcja znaku, pole ochronne, jak również i pole podstawowe. Niemniej ważna jest kolorystyka, typografia, skalowanie o minimalne rozmiary znaku. W księdze takiej powinny znaleźć się również informacje dotyczące wykorzystania danego znaku na różnych tłach i niedopuszczalne modyfikacje. Czym dana księga znaków bardziej dokładna, tym lepsze można uzyskać zadowolenie, nawet tych najbardziej wymagających klientów.

Skupiając się na poszczególnych elementach nieco bliżej, sama geneza ma ogromne znaczenie na etapie rejestrowania nowego znaku w Urzędzie Patentowym, jak również i podczas konsultacji prawniczych dotyczących praw autorskich. Podstawowa wersja znaku jest swego rodzaju logotypem lub zestawieniem sygnetu i nazwy firmy. Klient może więc zobaczyć swoje zaprojektowane logo w wersji podstawowej. Ponadto ma on także wgląd do wersji alternatywnych danych logo. Wszelkie inne kwestie odgrywają także dla klienta ogromne znaczenie, dlatego też agencja reklamowa tworząc księgę znaków, powinna w sposób szczególny na nich właśnie się skupić. Zajmując się opisem konstrukcji znaku, należy zwrócić uwagę na najmniejsze nawet detale i szczegóły.  Istotne znaczenie ma pole ochronne, kolorystyka, jaka została zastosowana i typografia, która określa  rodzaj zastosowanych czcionek. I na końcu, należy również wskazać w księdze takie informacje, jak określenie minimalnych rozmiarów logo dla druku, a także i dla monitorów wyrażanych w pikselach. I oczywiście księgi nie można nie zakończyć informacjami o najczęściej popełnianych błędach, bowiem takie informacje także odgrywają bardzo ważną rolę.

 

agencja-marketingowa-ksiega


Księga znaku - wersja elektroniczna lub drukowana


Każda agencja reklamowa, która zajmuje się tworzeniem logo, a jednocześnie i wykonaniem księgi znaku, może dać klientowi możliwość wyboru albo księgi w wersji elektronicznej, albo też księgi w wersji drukowanej. W każdym przypadku otrzymuje się obszerny dokument, w którym to zawarte są wszelkie niezbędne zasady, mające na celu ułatwienie pracy z logo. Im lepiej i bardziej starannie opracowane zasady, tym większa na temat logo wiedza. Jeśli klient sobie życzy, można wysłać do niego dokument pocztą lub kurierem, a jeśli preferuje bardziej wygodne rozwiązania, wówczas może zdecydować się on na wersję pdf. 


Oczywiście bardzo duże znaczenie ma także i to, aby móc postawić na profesjonalną agencję, która zajmuje się realizacją najwyższej jakości prac. Jeśli jedną z usług ma być wykonane logo, wówczas klient powinien poprosić także i o księgę znaków, bowiem odgrywa ona bardzo ważną rolę. Im lepsza współpraca - tym lepsze efekty i obopólne zadowolenie każdej ze stron.

Jak powstaje logo?
Czytaj więcej
20.07.2020

Jak powstaje logo?

Chciałbyś dowiedzieć się w jaki sposób powstaje logo, jak wygląda cały ten proces i dlaczego tyle to trwa?

Tworzenie logo to często czasochłonny proces, wymagający od nas dokładnego researchu i przemyślanego działania.

Chcemy zaspokoić Twoją naturalną ciekawość, dlatego z tego artykułu dowiesz się jak wygląda projektowanie logo od kuchni.

 


1. Research

Zanim zabierzemy się za projektowanie, robimy dokładny research. Dowiadujemy się od swojego klienta jakie ma potrzeby, oczekiwania, zbieramy więcej informacji o jego działalności - m.in. jakie produkty/usługi oferuje, zanurzamy się w historię firmy, jaka jest jej misja, jakie ma wartości oraz jakie emocje chce wywołać w odbiorcach. Te wszystkie kwestie ustalamy poprzez bezpośrednią rozmowę lub brief projektowy.

 


2. Burza mózgów I szkicowanie

Na podstawie dostarczonych informacji od klienta zastanawiamy się jakie słowa/symbole/ikony/kształty kojarzą nam się z wartościami firmy/nazwą marki. Następnie na podstawie skojarzeń wykonujemy szkice. Przy tym pamiętamy, że sekret tkwi w prostocie. Proste logo znacznie lepiej zapada w pamięć, niż to z wieloma ozdobnikami/elementami.

Nie kopiujemy prac innych, tworzymy własne, spersonalizowane projekty.

 


3. Analiza i przeniesienie do programu

Spośród tych wszystkich szkiców, wybieramy jedno lub kilka najlepszych, które są najbardziej charakterystyczne i przenosimy je do programu. Na tym etapie rozważamy także różne ustawienia sygnetu/logotypu.

 


4. Typografia

Gdy mamy już idealny wariant logo możemy zabrać się za odpowiedni dobór typografii. Wybieramy taką, który pasuje do charakteru marki. Mamy na uwadze to, że źle dobrana typografia może zepsuć cały projekt.

 


5. Kolorystyka

Jesteśmy coraz bliżej końca, mamy już wybraną typografię, to teraz czas na wybór kolorystyki. Jak pokazują badania, kolor może wpływać na nastrój użytkowników, co ma kluczowe znaczenie np. w momencie podejmowania decyzji o zakupie, z tego względu przykładamy do niej także dużą uwagę.

Kolorystyka ma wielką moc!

 


6. Wizualizacja (Opcjonalnie)

Jeżeli chcemy pokazać klientowi jak zaprojektowane przez nas logo będzie wyglądało na przykładowych materiałach/produktach czy elementach – używamy do tego Mockopów, które pozwolą nam zaprezentować logo w taki sposób, aby klient mógł zobaczyć jak logo będzie wyglądało na fizycznych produktach.

 


7. Księga znaku

Ostatnim etapem jest tworzenie księgi znaku (jeżeli oczywiście klient tego potrzebuje). Księga znaku to nic innego jak instrukcja obsługi, która zawiera informacje gdzie i w jaki sposób używać logo oraz w jaki sposób nie powinno się go używać.

 


Jak widzisz, projektowanie logo składa się z kilku ważnych etapów i nie jest wcale takie szybkie, jak mogłoby się Tobie wydawać! Logo jest częścią wizerunku i marketingu firmy, odpowiednio zaprojektowane może pomóc lepiej ją rozwijać. Dlatego warto być cierpliwym.

Pokaż mniej artykułów
Bear Zainteresowała Cię nasza oferta?

ul. Beniowskiego 11a/13
80-382 Gdańsk

+48 695 936 742

office@bearagency.pl

NIP: 578-296-17-32
REGON: 146759884

BEAR