Brand / rebrand

Branding marki – na czym to polega?

Proces budowania wizerunku marki to branding. Jednym z elementów konstrukcji brandu jest jego identyfikacja wizualna. Wygląd logo, strony internetowej czy projektowanych ulotek nie służy wyłącznie zaspokajaniu potrzeb estetycznych klienta. Jego zadaniem jest kreowanie wizerunku określonego w strategii marki. Najczęściej skupia się na wywoływaniu konkretnych emocji, skojarzeń oraz odczuć wobec firmy. Tym samym brand ma szansę zaistnieć świadomości odbiorców w pożądany sposób.

 

Ważnym elementem brandingu marki jest odpowiednie zaprojektowanie logo, które łącznie z nazwą oraz sloganem najgłębiej zapada klientom w pamięć. Błędne skojarzenie może pozbawić Cię możliwości pracy z Twoją grupą docelową i trafiania do niej.

 

Innymi składnikami identyfikacji wizualnej marki są wszystkie te elementy, które pojawią się we wszelakich materiałach i kanałach komunikacji. Mowa tu o wizytówkach, wzorach prezentacji, katalogach produktowych czy nawet gadżetach. Równie ważne są treści pojawiające się w internecie. Spójny wygląd powinna mieć strona internetowa, posty i grafiki w mediach społecznościowych czy newsletter. To wszystko powoduje, że firma może być kojarzona w jednoznaczny i pożądany dla Ciebie sposób.

 

Korzyści, które przynosi odpowiedni branding

Czas i energia poświęcona na stworzenie wizerunku marki przynosi wymierne efekty:

  • przyciągasz do siebie właściwą grupę odbiorców, do której kierujesz swoje produkty i usługi
  • budujesz pozytywne skojarzenia związane z brandem – zawsze chętniej kupujemy od marek, które wywołują pozytywne emocje
  • zostaniesz zapamiętany i będziesz rozpoznawany, co zwiększy szansę na sukces Twojego biznesu
  • unikniesz niespójności, które odbiorcy mogą odbierać jako celowe wprowadzanie ich w błąd

 

Współpraca z agencją marketingową – jak to wygląda?

Pierwszym i niezbędnym krokiem jest poznanie Twojej marki. Musimy wiedzieć, kim są jej odbiorcy, jakie produkty lub usługi oferuje klientom i jak chce być pozycjonowana na rynku. Im więcej informacji uzyskamy, tym prościej będzie obrać właściwy kierunek działań.

 

Następnie uzupełniamy te dane o własne spostrzeżenia związane z marką. Konkretyzujemy, w jaki sposób powinna być odbierana i co chce uzyskać. Na tym etapie pojawiają się już sprecyzowane idee i pomysły na to, jak mamy to osiągnąć.

 

Kolejnym krokiem jest ostateczny wybór rozwiązań oraz ich opracowanie wizualne. Decydując się na branding firmy wykonywany od A do Z, otrzymujesz ustalony pakiet rozwiązań graficznych. Wykorzystasz je w różnych kanałach komunikacji czy w celach promocyjnych.

 

Po ostatecznym zaakceptowaniu wykonanych projektów otrzymujesz odpowiednie pliki, które pozwalają bez ograniczeń korzystać ze stworzonych materiałów. Taką kompleksową usługę oferuje również nasza agencja. Branding nie musi jednak dotyczyć całej marki, ale także konkretnego produktu.

 

Branding produktu (product branding)

Wprowadzając do swojej oferty nowy asortyment, warto zadbać o jego spójność z ogólnym wizerunkiem marki. Nie zawsze trzeba utrzymywać tą samą szatę graficzną – szczególnie wtedy, gdy jest to limitowana edycja produktu lub specjalna linia, którą celowo chcemy wyróżnić. Wciąż jednak powinna współgrać z ogólnym wizerunkiem brandu. Z tego powodu branding produktu warto zlecić profesjonalnej firmie.

 

Wykonamy opakowania, etykiety i inne elementy związane z wprowadzaniem produktu na rynek i jego promocją. Product branding obejmuje szeroki zakres działań marketingowych - Ty decydujesz, jakie projekty chcesz od nas otrzymać.

 

Co oferujemy naszym klientom?

Korzystając z usług związanych z brandingiem marki możesz liczyć na:

  • rzetelne i profesjonalne podejście do projektu
  • oryginalność
  • współpracę bazującą na szacunku do klienta oraz jego czasu
  • profesjonalną obsługę, która zna się na swoim fachu i doradzi najlepsze rozwiązania
  • terminowe wykonywanie wszystkich zleceń

 

Wyślij wiadomość e-mail lub zadzwoń, aby poznać szczegóły pracy nad brandingiem marki. Znajdziemy lub wspólnie wypracujemy takie rozwiązania, które będą idealne dla Twojej firmy.

Bear Zainteresowała Cię nasza oferta?

ul. Beniowskiego 11a/13
80-382 Gdańsk

+48 695 936 742

office@bearagency.pl

NIP: 578-296-17-32
REGON: 146759884

BEAR