12.02.2021

Czym jest responsywna strona i czy jest potrzebna Twojej firmie

projektowanie stron www

Korzystamy z Internetu na potęgę. Komunikujemy się z klientami za pomocą mediów społecznościowych. Tam stawiamy na dobrą reklamę. Inwestujemy w strony internetowe, w pozycjonowanie, w marketing. Jeśli dziś chcemy mieć klientów, chcemy się rozwijać i budować swoją markę - musimy tam istnieć i działać. Internet wybierają osoby prywatne i ludzie ze świata biznesu. Korzystamy z różnorodnych urządzeń mobilnych, robimy zakupy w sklepach online, wyszukujemy różnorodnych informacji. W tym artykule nie będziemy zajmować się kwestią istnienia w sieci, ale skupimy się na rzeczy, która odgrywa bardzo ważną rolę - na responsywnych stronach. Czym one są? Czy faktycznie powinniśmy w nie inwestować? Jakie jest ich założenie?

Responsywna strona- czyli co to takiego?

Chcąc odpowiedzieć na to pytanie najprościej, jak tylko się da, responsywna strona jest to witryna, która jest w pełni dostosowana do rozmiaru wyświetlacza urządzenia, z którego korzystamy, aby ją otworzyć. Dawniej większość z nas korzystała z komputerów stacjonarnych. Dana strona internetowa nie musiała więc być odpowiednio dopasowywana do urządzenia, bo na tym jednym sprzęcie prezentowała się tak, jak chciał klient. Dziś świat poszedł do przodu, a my korzystamy przede wszystkim ze smartfonów, z tabletów, laptopów czy notebooków. Wiadomo, iż w każdym urządzeniu ten rozmiar jest zupełnie inny, dlatego też usługi firm w tym zakresie odgrywają bardzo ważną rolę. Responsywna strona www to możliwość oglądania jej z każdego urządzenia o dowolnej wielkości ekranu, bez jej zniekształcenia czy bez możliwości odtworzenia określonych informacji. Bardzo często korzystaliśmy z danej strony internetowej w laptopie, a otwierając ją na smartfonie, już po chwili z tego zrezygnowaliśmy. Dlaczego? Bo strona nie była responsywna, a więc nie była ona dopasowana do danej wielkości wyświetlacza. Brak możliwości zobaczenia tabel w całości, oddalanie i przybliżanie się treści, ucięte informacje, brak ładu i składu. W zamian za to, totalny chaos i harmider. W dobie tak wielu urządzeń, jakie oferuje nam rynek, responsywna strona stanowi idealny wybór absolutnie dla wszystkich klientów. 

Skąd określenie responsywna strona?

Jak niemal wszystkie określenia związane z branżą IT, tak również i to pochodzi z języka angielskiego. Słowo to odnosi się do wyrażenia Responsive Web Design - RWD, a więc projektowanie stron internetowych, które są dopasowane bezpośrednio pod wyświetlacze, na których użytkownik chce je otworzyć. Strona responsywna ma więc ogromne znaczenie w dobie XXI wieku, gdzie niemal każdy z nas korzysta z różnego rodzaju sprzętów mobilnych. Taka strona jest bardzo elastyczna, dopasowująca się do danych rozwiązań, całkowicie warta wyboru przez wszystkich użytkowników, bez względu na to, czy ci korzystają z smartfona, tabletu czy może laptopa. 

Jakie zalety daje responsywność stron?

Choć nie ma określonych wymogów, jeśli w grę wchodzi konieczność wyboru stron responsywnych, to jednak te dopasowywane do wyświetlaczy urządzeń mają zdecydowanie mniejszy współczynnik odrzuceń. Z czego to wynika? Z komfortu użytkowania takich właśnie witryn. Skoro klient może wchodzić na daną stronę, to chce mieć do niej jak najlepszy dostęp. Gdy coś mu przeszkadza, szuka innej witryny. Czy jednak taka responsywna strona to jedyna zaleta wyboru tego rozwiązania? Oczywiście, że nie. 

Bardzo dużą korzyścią takiego rozwiązania jest wysoka pozycja w wyszukiwarkach. Każdy z pewnością wie, że założenie strony www to nie jedyne zadanie, by być widocznym w świeci. Konieczne jest pozycjonowanie stron www, jakie oferują firmy pozycjonerskie. Składa się na nie bardzo dużo zadań. Jeśli strona jest responsywna, automatycznie strony takie promowane są przez wyszukiwarkę Google i mogą one uzyskać dużo wyższą pozycję. Nie sposób także nie zwrócić uwagi na krótszy czas ładowania strony. Te posiadają zazwyczaj grafikę o dużo mniejszej rozdzielczości, co sprawia, że otwierając ją z tabletu czy ze smartfona, ładuje się ona w zdecydowanie krótszym czasie, niż ta, która tą responsywną stroną nie jest. I oczywiście na koniec, istotne znaczenie ma także zdecydowanie większa liczba użytkowników, która witrynę odwiedza. Skoro bowiem zapewnia ona komfort użytkownikom, jest wygodna w poruszaniu się po niej, to klient chętnie na nią wchodzi i z niej korzysta. Jeżeli współczynnik odrzuceń ma się zmniejszyć, na pewno warto w taką właśnie funkcję zainwestować.

Kluczowe znaczenie bez wątpienia ma wybór firmy, która tego typu usługi świadczy. Wiadomo, iż jedna nie zaoferuje tego samego co druga, a współpraca w każdym przypadku może wyglądać nieco inaczej. Warto więc najpierw sprawdzić oferty kilku firm, porównać je, zestawić ze sobą, aż w końcu zdecydować się na takie rozwiązanie, które będzie i dobre pod względem jakości i opłacalne, jeśli w grę wchodzą finanse. To stanowi kluczowe znaczenie. 

Wstecz
Bear Zainteresowała Cię nasza oferta?

ul. Beniowskiego 11a/13
80-382 Gdańsk

+48 695 936 742

office@bearagency.pl

NIP: 578-296-17-32
REGON: 146759884

BEAR