Chciałbyś dowiedzieć się w jaki sposób powstaje logo, jak wygląda cały ten proces i dlaczego tyle to trwa?
Tworzenie logo to często czasochłonny proces, wymagający od nas dokładnego researchu i przemyślanego działania.
Chcemy zaspokoić Twoją naturalną ciekawość, dlatego z tego artykułu dowiesz się jak wygląda projektowanie logo od kuchni.
1. Research
Zanim zabierzemy się za projektowanie, robimy dokładny research. Dowiadujemy się od swojego klienta jakie ma potrzeby, oczekiwania, zbieramy więcej informacji o jego działalności - m.in. jakie produkty/usługi oferuje, zanurzamy się w historię firmy, jaka jest jej misja, jakie ma wartości oraz jakie emocje chce wywołać w odbiorcach. Te wszystkie kwestie ustalamy poprzez bezpośrednią rozmowę lub brief projektowy.
2. Burza mózgów I szkicowanie
Na podstawie dostarczonych informacji od klienta zastanawiamy się jakie słowa/symbole/ikony/kształty kojarzą nam się z wartościami firmy/nazwą marki. Następnie na podstawie skojarzeń wykonujemy szkice. Przy tym pamiętamy, że sekret tkwi w prostocie. Proste logo znacznie lepiej zapada w pamięć, niż to z wieloma ozdobnikami/elementami.
Nie kopiujemy prac innych, tworzymy własne, spersonalizowane projekty.
3. Analiza i przeniesienie do programu
Spośród tych wszystkich szkiców, wybieramy jedno lub kilka najlepszych, które są najbardziej charakterystyczne i przenosimy je do programu. Na tym etapie rozważamy także różne ustawienia sygnetu/logotypu.
4. Typografia
Gdy mamy już idealny wariant logo możemy zabrać się za odpowiedni dobór typografii. Wybieramy taką, który pasuje do charakteru marki. Mamy na uwadze to, że źle dobrana typografia może zepsuć cały projekt.
5. Kolorystyka
Jesteśmy coraz bliżej końca, mamy już wybraną typografię, to teraz czas na wybór kolorystyki. Jak pokazują badania, kolor może wpływać na nastrój użytkowników, co ma kluczowe znaczenie np. w momencie podejmowania decyzji o zakupie, z tego względu przykładamy do niej także dużą uwagę.
Kolorystyka ma wielką moc!
6. Wizualizacja (Opcjonalnie)
Jeżeli chcemy pokazać klientowi jak zaprojektowane przez nas logo będzie wyglądało na przykładowych materiałach/produktach czy elementach – używamy do tego Mockopów, które pozwolą nam zaprezentować logo w taki sposób, aby klient mógł zobaczyć jak logo będzie wyglądało na fizycznych produktach.
7. Księga znaku
Ostatnim etapem jest tworzenie księgi znaku (jeżeli oczywiście klient tego potrzebuje). Księga znaku to nic innego jak instrukcja obsługi, która zawiera informacje gdzie i w jaki sposób używać logo oraz w jaki sposób nie powinno się go używać.
Jak widzisz, projektowanie logo składa się z kilku ważnych etapów i nie jest wcale takie szybkie, jak mogłoby się Tobie wydawać! Logo jest częścią wizerunku i marketingu firmy, odpowiednio zaprojektowane może pomóc lepiej ją rozwijać. Dlatego warto być cierpliwym.