21.12.2020

Księga znaku - czy jest potrzebna?

księga znaku agencja

Każda firma związana z reklamą, marketingiem i promocją, a do tego projektowaniem wie, jakie znaczenie dla konkretnych projektów ma księga znaków. Czym ona jest? To instrukcja obsługi logo, która to stworzona jest przez autora po to, aby ułatwić prawidłowe jego używanie przez inne osoby. O tym wszystkim jednak dokładniej poniżej. Postaramy się szczegółowo napisać, w jakim celu taka księga znaku jest tworzona i czy faktycznie jest ona tak potrzebna.

 

Stworzenie logo i księgi znaków

Logo dla danej firmy odgrywa niezwykle ważną rolę. Jest znakiem rozpoznawczym dla przedsiębiorstwa, jest reprezentowaniem danej marki i budowaniem jej wizerunku w sieci. Stworzenie loga nie jest wcale tak łatwym zadaniem, jakby mogło się wydawać, mimo że na pierwszy rzut oka patrzymy i wydaje nam się, że to zupełnie nic wielkiego. Niewielkich rozmiarów kółeczko, a w nim kilka liter czy mało wymagająca grafika. To faktycznie jest takie trudne? Jest na pewno pracochłonne pod względem pomysłu. Należy określić ściśle konkretne parametry, dobrać stosowną kolorystykę i topografię, zwrócić uwagę na pole ochronne czy na proporcje. Każdy element i najdrobniejszy nawet detal oraz szczegół, mają tutaj bardzo duże znaczenie. W końcu jednak pomysł wykonany w postaci logo, klient zaakceptował. Czy to wszystko? Wydawać by się mogło, że tak, jednak to nie koniec działań, jakie dana agencja reklamowa musi wykonać. Okazuje się bowiem, że tak samo jak ważne jest stworzenie logo, tak również i istotne jest opracowanie księgi znaku. To naturalna kontynuacja działań w przypadku realizacji prac związanych z tworzeniem logo. 

Księga znaku jest swego rodzaju instrukcją tworzenia logo. Prace nad taką księgą wymagają odpowiedniego nakładu czasu i pracy. Należy tutaj postawić na pełną precyzję, na niezwykłą dokładność, a do tego i pełen profesjonalizm. Im dłuższe dana firma posiada w tym zakresie doświadczenie i im większą ma wiedzę, tym na pewno będzie w stanie to zadanie wykonać szybko i dokładnie.

 

Z czego składa się się księga znaków?

Każda księga znaków składa się z poszczególnych elementów, które razem tworzą odpowiednią całość. Co więc wchodzi w jej skład? Będzie to na pewno geneza powstawania logo, jak również i podstawowa wersja znaku oraz jej alternatywne propozycje. Kluczowe znaczenie ma także sama konstrukcja znaku, pole ochronne, jak również i pole podstawowe. Niemniej ważna jest kolorystyka, typografia, skalowanie o minimalne rozmiary znaku. W księdze takiej powinny znaleźć się również informacje dotyczące wykorzystania danego znaku na różnych tłach i niedopuszczalne modyfikacje. Czym dana księga znaków bardziej dokładna, tym lepsze można uzyskać zadowolenie, nawet tych najbardziej wymagających klientów.

Skupiając się na poszczególnych elementach nieco bliżej, sama geneza ma ogromne znaczenie na etapie rejestrowania nowego znaku w Urzędzie Patentowym, jak również i podczas konsultacji prawniczych dotyczących praw autorskich. Podstawowa wersja znaku jest swego rodzaju logotypem lub zestawieniem sygnetu i nazwy firmy. Klient może więc zobaczyć swoje zaprojektowane logo w wersji podstawowej. Ponadto ma on także wgląd do wersji alternatywnych danych logo. Wszelkie inne kwestie odgrywają także dla klienta ogromne znaczenie, dlatego też agencja reklamowa tworząc księgę znaków, powinna w sposób szczególny na nich właśnie się skupić. Zajmując się opisem konstrukcji znaku, należy zwrócić uwagę na najmniejsze nawet detale i szczegóły.  Istotne znaczenie ma pole ochronne, kolorystyka, jaka została zastosowana i typografia, która określa  rodzaj zastosowanych czcionek. I na końcu, należy również wskazać w księdze takie informacje, jak określenie minimalnych rozmiarów logo dla druku, a także i dla monitorów wyrażanych w pikselach. I oczywiście księgi nie można nie zakończyć informacjami o najczęściej popełnianych błędach, bowiem takie informacje także odgrywają bardzo ważną rolę.

 

agencja-marketingowa-ksiega


Księga znaku - wersja elektroniczna lub drukowana


Każda agencja reklamowa, która zajmuje się tworzeniem logo, a jednocześnie i wykonaniem księgi znaku, może dać klientowi możliwość wyboru albo księgi w wersji elektronicznej, albo też księgi w wersji drukowanej. W każdym przypadku otrzymuje się obszerny dokument, w którym to zawarte są wszelkie niezbędne zasady, mające na celu ułatwienie pracy z logo. Im lepiej i bardziej starannie opracowane zasady, tym większa na temat logo wiedza. Jeśli klient sobie życzy, można wysłać do niego dokument pocztą lub kurierem, a jeśli preferuje bardziej wygodne rozwiązania, wówczas może zdecydować się on na wersję pdf. 


Oczywiście bardzo duże znaczenie ma także i to, aby móc postawić na profesjonalną agencję, która zajmuje się realizacją najwyższej jakości prac. Jeśli jedną z usług ma być wykonane logo, wówczas klient powinien poprosić także i o księgę znaków, bowiem odgrywa ona bardzo ważną rolę. Im lepsza współpraca - tym lepsze efekty i obopólne zadowolenie każdej ze stron.

Wstecz
Bear Zainteresowała Cię nasza oferta?

ul. Beniowskiego 11a/13
80-382 Gdańsk

+48 695 936 742

office@bearagency.pl

NIP: 578-296-17-32
REGON: 146759884

BEAR